Adobe DPS flytter app-utviklingen til markedsavdelingen


Trond Eilertsen
Publisert 30. april 2015, kl. 10:29

Pressemelding

Med nye Adobe Digital Publishing Solution (DPS) kan markedsførere og designere selv utvikle apper til smarttelefoner og nettbrett som skiller seg ut både i utseende og innhold – uten å programmere en eneste kode.

Adobe lanserer neste generasjonen av sin Digital Publishing Suite, som gjør det enklere enn noensinne å designe apper for smarttelefoner og nettbrett. Med DPS kan virksomheter la markedsførere og designere utvikle engasjerende og innholdsrike apper, uten kodeprogrammering.

– Adobes nye publiseringsløsning gjør det enklere å lage apper med topp kvalitetsinnhold som skiller seg ut fra konkurrentene og styrker merkevaren. Som regel er det markeds- og designavdelingen som kjenner merkevaren aller best, så det er på tide at app-utviklingen foregår hos dem, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Nye funksjoner skaper engasjement, lojalitet og målbarhet

  • Kontinuerlig publisering. En kontinuerlig strøm av nytt innhold gir brukerne større grunn til å komme tilbake. Løsningen integreres andre CMS-systemer som Drupal og WordPress, samt ulike HTML-designverktøy fra Adobe og andre.
  • Engasjerende opplevelser. Apper utviklet i Adobe DPS leverer virkningsfullt innhold på en unik og intuitiv måte, og nye samlefunksjoner grupperer innhold som leveres til smarttelefoner og nettbrett. DPS tilbyr også alle nødvendige app-tjenester for å tiltrekke og beholde brukere, inkl. push-varsler, in-app messaging, intuitive søk og integrasjon med sosiale nettverk.
  • Måling og levering av ROI. Tilgang til analyseverktøy som fanger opp online- og offline-data og gir informasjon om bl.a. kjøpshistorikk og salgssyklus. Adobe DPS støtter også en rekke betalingsmåter for apper, som enkelt kjøp eller abonnement, samt ulike varianter utviklet for utgivere rettet mot innhold.
  • Forretningsfremmende. Et nytt kontrollsystem for brukerkontoer gjør det mulig for virksomheter å gi administrasjonsrettigheter til alle involverte i app-prosessen, både egne ansatte og eksterne byråer.

Over 315 millioner nedlastninger av DPS-appene

Adobe DPS Content & LayoutsSiden Adobe Publishing Solution ble lansert i 2010 er det utviklet over 6700 apper fra ledende merker som Audi og Conde Nast. Det har vært over 315 millioner app-nedlastinger til digitale enheter, og 75 millioner unike brukere fra mer enn 244 land har brukt 173 millioner timer med DPS-apper.

Tilgjengelighet

Adobe Digital Publishing Solution er tilgjengelig som et frittstående produkt, som et tillegg til Creative Cloud for Enterprise eller som del av appen Adobe Experience Manager. Eksisterende kunder av Adobe Digital Publishing Suite vil ha tilgang til DPS som en del av gjeldende lisensavtale. En gratis 30-dagers prøveversjon er tilgjengelig.  Les mer om Adobe DPS på www.adobe.com/go/dps.

Noe å legge til i denne saken? Del i kommentarfeltet nedenfor.

DelPaFB DelPaFB





Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/sef655sfef/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273