Adobe + IBM + Accenture = sant


Trond Eilertsen
Publisert 10. februar 2015, kl. 12:50

Pressemelding

Adobe - Marketing Cloud - PrimetimeAudience Manager og Primetime blir en del av Adobe Marketing Cloud, som dermed teller åtte løsninger innen digital markedsføring. Adobe inngår samtidig et globalt partnerskap med IBM Interactive Experience og lanserer en ny felles tjeneste for kundeengasjement med Accenture.

Adobe styrker seg ytterligere innen digital markedsføring ved å introdusere nye løsninger for digitale brukeropplevelser som bringer virksomheter tettere på deres kunder. Samtidig inngår selskapet et nytt globalt partnerskap med IBMs digitalbyrå, IBM Interactive Experience, og lanserer en felles tjeneste med Accenture.

To nye løsninger med fokus på TV-innhold

Adobe Audience Manager og Adobe Primetime blir nå en del av Adobe Marketing Cloud.

  • Audience Manager gir virksomheter nye muligheter for innsikt om kundene, blant annet via en ny markedsplass hvor man kan kjøpe og selge anonymiserte brukerdata. Den gir også mulighet for enhetsuavhengig identifikasjon, så man kan benytte brukerautentifiseringer for f.eks. å treffe bestemte brukere i en husstand eller brukere som deler enheter med andre.
  • Adobe Primetime er bransjens ledende TV-plattform, og brukes av blant andre NBC Sports, Comcast, Turner Broadcasting og Time Warner Cable.  Nå kan virksomheter importere data fra første-, andre- og tredjeparts kilder og kjøre reklamekampanjer rettet mot bestemte seersegmenter. De kan også utvikle personalisert reklame på tvers av plattformer og sikre at den samme brukeren ikke ser de samme annonsene mer enn et visst antall ganger, på tvers av enheter.

Ut over de to nye løsningene består Adobe Marketing Cloud også av løsningene Adobe Target, Adobe Analytics, Adobe Campaign, Adobe Experience Manager, Adobe Media Optimizer og Adobe Social.

IBMs digitalbyrå gir økt kundeinformasjon
Adobe - Marketing Cloud - Dashboard
Adobe og IBM Interactive Experience inngår et nytt samarbeid.  IBMs digitalbyrå har spesialisert seg på å designe og utvikle kundeopplevelser basert på store datamengder og analyser. Samarbeidet vil hjelpe markedsførere til bedre integrering og personalisering av innhold og tilbud til kunder. F.eks. kan man når en kunde besøker en hjemmeside eller benytter en app få oversikt over hvor de befinner seg – og utfra dette bedre interagere med kunden for å sikre salg.

«Vi fortsetter å samarbeide med verdens største og mest innovative byråer og systemintegratorer, og med IBM Interactive Experience vil vi jobbe med et unikt digitalbyrå som kombinerer opplevelse og systemintegrasjon med strategisk rådgivning. Sammen blir vi enda bedre til å utvikle differensierte kundeopplevelser, uansett om plattformen er en mobil-app, en digital handlekurv eller en skjerm i en fysisk butikk,» sier Malin Bodolla, nordisk markedssjef for Digital Marketing hos Adobe.

Ved å kombinere Adobes markedsføringsekspertise med IBMs teknologi- og designkompetanse skal samarbeidet sikre at virksomheter kan skape en omfattende enkel integrering av alle kundens berøringspunkter – fra kjøpsønske, lojalitetsprogram, kampanjer og tilbud – til kunderelasjoner og individuelle opplevelser.

Utvidet samarbeid med Accenture
Adobe utvider også samarbeidet med Accenture og deres skybaserte tjeneste ACE (Accenture Customer Engagement). ACE integreres med Adobes Marketing Cloud-løsninger og Accentures digitale markedsføringstjenester og forenkler utvikling, gjennomføring og måling av digital markedsføring. ACE inneholder løsninger og tjenester som samlet vil kunne gi raskere utvikling av digitale kampanjer og samtidig tilby en behovsbasert og skalerbar modell hvor kunder kan velge, konfigurere og betale for bruk etter behov.

Noe å legge til i denne saken? Del i kommentarfeltet nedenfor.

DelPaFB DelPaFB